Safety first. 
안전 제일
우리는 Safety first라는 정점의 가치 아래서 안전하고 신뢰 할 수 있는 자율주행 기술을 개발하여 ‘모두를 위한 모빌리티’를 통해 평등하고 윤택한 삶을 누릴 기회를 제공합니다.
WHY WE DO? 
왜 안전전략을 세워야 할까요? 
자율주행은 우리의 미래를 크게 바꾸어 놓을 수 있는 잠재력을 갖고 있습니다. 모든 사람들이 여기에 동의하고 있습니다. 하지만 이 비전 이 현실화 되기 위해서는 우리가 지켜야 하는 것이 있습니다. 바로 안전입니다. 자율주행의 최우선 가치는 안전입니다. 안전은 그 어떠한 다른 가치 와도 타협될 수 없다는 사실을 우리는 잘 알고 있습니다. 만일의 경우를 대비할 수 있는 시스템이 만들어질 때까지 안전이란 가치는 과소 평가 되어서는 안됩니다. 
SAFE STRATEGY 
1. Fallback 
Fallback은 운전자가 없는 Lv.4 자율주행 차량이 스스로 주행이 어렵다고 판단하거나, 안전과 관련된 시스템 오류가 발생했을 때 차량의 제어권을 관제 센터에 있는 원격 운전자에게 넘겨 주어 차량을 안전한 상태로 유지하는 프로토콜을 말합니다. 
1단계 
Next Station Stop 


시스템 Redundancy(이중화)로
대응 가능한 고장인 경우
다음 정류장까지 운행합니다.

2단계 
In-Lane Stop 


자율주행이 어려운 고장의 경우
차선을 유지하며
안전하게 정차시킵니다.

3단계 
Straight Stop 


차선 유지가 어려운

심각한 고장의 경우
즉시 정차시킵니다.

* ISO23793에 기반한 통합 비상 조치(MRM) 전략 수행

원격제어주행
Remote Control


자율주행이 불가능한 비상상황 대응을 위한 원격제어주행 기능입니다. 무인 자율주행 차량에 장착된 카메라 및 5G 무선 통신모듈을 통해 도로 상황을 실시간으로 확인이 가능하며 원격 운전자가 조작한 제어 명령을 자율주행 차량으로 송신하여 차량을 움직입니다.

Voluntary Safety Self-Assessment

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Safety first.

Under the paramount value of "Safety first," 
we develop safe and reliable autonomous driving technology to provide
opportunities for an equal and prosperous life through 'Mobility for All'.

System Safety


Operational Design Domain (ODD)

Object and Event Detection and Response (OFDR)

Fallback (Minimal Risk Condition)

Vehicle Methods
 

Human Machine Interface (HMI)

Vehicle Cybersecurity

Crashworthiness


Post-Crash ADS Behavior
Data Recording

Consumer Education and Training
Federal, States, and Local Laws

WHY WE DO?

Why do we need a safety strategy?

Autonomous driving has the potential to drastically change our future. Everyone agrees on this.
However, for this vision to become a reality, we must prioritize safety.

The foremost value of autonomous driving is safety. We understand that safety cannot be compromised for any other value.
Until a system that can handle emergencies is developed, the value of safety must not be underestimated.

SAFE STRATEGY I

1. Fallback

Fallback is a protocol where a level.4 autonomous vehicle, upon determining that it is difficult to drive or encountering a safety-related system error, transfers control to a remote driver in the control center to maintain the vehicle in a safe state.

  • Step 1
    Next Station Stop

    In case of a fault that can be handled with system redundancy,
    the vehicle continues to the next station.

  • Step 2
    In-Lane Stop

    In case of a fault that makes autonomous driving difficult,
    the vehicle safely stops while maintaining its lane.

  • Step 3
    Straight Stop

    In case of a severe fault where lane maintenance is difficult,
    the vehicle stops immediately.

*Execution of integrated emergency measures (MRM) based on ISO23793
Remote Control
Remote Control


This remote control driving function is designed for emergency
situations where autonomous driving is not feasible. 
It enables real-time monitoring of road conditions via cameras and 5G wireless
communication modules equipped on unmanned autonomous vehicles, 
and transmits control commands from the remote driver to the autonomous vehicle to control movement.

SAFE STRATEGY II

2. VSSA

Voluntary Safety Self-Assessment

System Safety

Operational
Design Domain (ODD)

Object and Event Detection
and Response (OFDR)

Fallback
(Minimal Risk Condition)

Vehicle Methods


Human Machine

Interface (HMI)
Vehicle Cybersecurity

Crashworthiness

Post-Crash ADS Behavior

Data Recording

Consumer Education
and Training
Federal, States,
and Local Laws

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